Bu təyyarə 20 saatlıq uçuşu cəmi 4 saata endirməyi vəd edir.

  • 14 Aprel 2023

Yeni hipersəs, supersonik hidrogen təyyarəsi 20 saatlıq Avropa-Avstraliya səyahətini cəmi 4 saata endirməyi vəd edir.

Hazırda adi sərnişin təyyarəsi ilə Avropadan Yerin o biri ucuna, Avstraliyaya uçmaq təxminən 20 saat çəkir. Bununla belə, TNW-nin hesabatına görə, İsveçrə startapı Destinus reaktiv səyahətini hipersəs sürətinə yüksəltməklə bu müddəti cəmi dörd saata qədər azaltmağı planlaşdırır .

Rusiya əsilli fizik və serial sahibkar Mixail Kokoriç tərəfindən qurulan Destinus, 5 Mach və daha yuxarı sürətlərdə səyahət edə bilən hidrogenlə işləyən təyyarə prototipi hazırlayır . Mach 5 6000 km/saatdan çox, səs sürətindən beş dəfə çoxdur. Bu sürət sizi Frankfurtdan Sidneyə cəmi dörd saata, Londondan Nyu Yorka isə 90 dəqiqəyə apara bilər. Bu sürətlərə nail olmaq üçün təyyarə 50 km-dən yuxarı hündürlüklərdə, sürtünmənin əhəmiyyətli dərəcədə aşağı olduğu Yer atmosferinin yuxarı sərhədlərində hərəkət edəcək. Hipersəsli təyyarə qalxma və enmə üçün hidrogenlə işləyən turboreaktiv mühərriklərdən, hipersəs sürətinə nail olmaq üçün ayrıca ramjet raket mühərrikindən istifadə edəcək. Startap iddia edir ki , əsasən yarı raket, yarı təyyarə olan bu reaktiv yalnız istilik və su buxarı yayan xalis sıfır karbon olacaq.

Kokoriç, Destinusun 25 sərnişini 7500 km-ə qədər daşıya bilən ilk təyyarəsinin bu onilliyin sonuna qədər hazır olacağını proqnozlaşdırır. Sonrakı təyyarələr tədricən böyüyərək 100-ə qədər və daha çox sərnişin tutumuna malik olacaq.

Destinus son bir neçə ildir ki, öz prototip təyyarəsini sınaqdan keçirir və keçən il Münhen yaxınlığındakı hava limanında ikinci prototipi olan Eiger-in uğurlu sınaq uçuşlarını elan etdi .

27 milyon avro qrant alıb

Bundan əlavə, şirkət bu yaxınlarda İspaniyanın Elm Nazirliyindən 27 milyon avro dəyərində iki qrant alıb. İlkin 12 milyon avroluq qrant Madrid yaxınlığında, təşəbbüsün prototip təyyarələrinin yerləşəcəyi hidrogen mühərriki sınaq qurğusunun inkişafının maliyyələşdirilməsinə kömək edəcək. 15 milyon avroluq ikinci qrant maye hidrogenlə işləyən mühərrik sistemləri üzrə tədqiqatları maliyyələşdirəcək.

“ Biz bu qrantları almaqdan məmnunuq, xüsusən də bu, Destinusun hidrogen uçuşunu inkişaf etdirmək üçün İspaniya və Avropanın strateji xətləri ilə uzlaşdığının açıq əlamətidir ” dedi Davide Bonetti , Destinus Biznesin İnkişafı və Məhsullar üzrə vitse-prezidenti .

Bununla belə, qeyd etmək lazımdır ki, hidrogenlə işləyən təyyarələr hələlik çox erkən mərhələdədir və əvvəldən problemlərlə mübarizə aparır. Maye hidrogen reaktiv yanacaqdan dörd dəfə yüngüldür, yəni onun üçün dörd dəfə bortda saxlama qabiliyyəti və müvafiq ölçülü yanacaq çənləri tələb olunur.

O, həmçinin hazırda reaktiv yanacaqdan 20 dəfə bahadır və yaxın onillikdə qiymətlərlə rəqabətədavamlı ola bilməyəcək. Bundan əlavə, beynəlxalq hava limanları yeni təyyarələri yerləşdirmək üçün sıfırdan hidrogen infrastrukturu qurmalıdır. Zəmanətli gəlirlər olmadan, bu sərmayələrin edilə bilməyəcəyini proqnozlaşdırmaq olar.

Bu təyyarələri hipersəs sürətinə çatdırdıqda işlər daha da mürəkkəbləşir. NASA-nın X-43 eksperimental pilotsuz hipersəs təyyarəsinin sınaq uçuşu kimi misallarla 2004-cü ildə ağılları uçuran Mach 9.6-a nail olan hipersəs sürətlərinə əvvəllər nail olunsa da, kommersiya baxımından əlverişli hipersəs səyahəti hələ çox uzaqdadır . Xüsusilə, fiziklərin həll etməli olduğu bir çox detallar var, məsələn, həddindən artıq istilərə tab gətirə bilən təyyarənin necə qurulması.

© Materiallardan istifadə edərkən hiperlinklə istinad olunmalıdır